Waarom connecteren we met onze olifant?
Zo lang als wij ons kunnen herinneren, gebruiken we het iconische beeld van een olifant in onze communicatie. Een olifant en een buizenproducent, het lijkt misschien een vreemde associatie. Maar wij zien dit net als een heel logische link. We leggen het je graag even uit:
De olifant gaat al lang mee
De link tussen Henco en de olifant gaat al lang mee. De associatie is gemaakt nog voor Henco onderdeel was van de Aalberts holding en nog voordat Wim Verhoeven de CEO werd. De link is afkomstig van een citaat van Louis Hendrickx, die duidelijk wilde maken hoe sterk onze buizen zijn.
“Op onze buis, kan zelfs een olifant gaan staan. En dan breekt die nog niet!” (Hendrickx, L.)
Toen Henco pas bestond, brachten we een innovatief product op de markt. Wanneer klanten vroegen aan meneer Hendrickx hoe sterk deze buizen zijn, maakte hij de volgende vergelijking. De buizen zijn zo sterk dat zelfs als er een olifant op zou staan, de buizen zouden niet breken.
Ons iconisch beeld door de tijd heen
De focus ligt na al die jaren nog steeds op de olifant. Het sterkste onderdeel van een olifant, is diens slurf. Daarom is het beeld van de slurf, en het gezicht van de olifant in het algemeen, sinds maart dit jaar ook geïntegreerd in onze communicatie.