Over Henco home

Customer service Ambassador

Functie

Als customer service ambassador treed je op als interne ambassadeur van je klanten waarbij je deel uitmaakt van het Customer service/Supply chain team en rapporteert aan onze Logistiek Manager met volgend takenpakket:

  • Je stelt alles in het werk om binnen de interne organisatie de nodige antwoorden en oplossingen voor je klanten te bekomen, ook al worden die niet meteen aangereikt door het systeem;
  • Dagelijkse verwerking en opvolging van je klantorders en eventuele klachten;
  • Intern aanspreekpunt van je klanten en je verzorgt bijgevolg alle communicatie naar de klanten wat betreft orderstatus, transport, levertermijnen, facturen, etc;
  • Je ontwikkelt een proactieve vertrouwensrelatie met de klanten: je blijft op de hoogte van hun activiteiten en wensen zodat je hen nieuwe oplossingen en producten kunt voorstellen;
  • Klantenfiches van je klanten opstellen en onderhouden; je kent het dossier van je klanten door en door;
  • Je werkt nauw samen met de externe verkopers;
  • Opvolgen van de forecast en de forecastaccuraatheid van je klanten;
  • Bewaken van de klantentevredenheid en trachten ze te vergroten;
  • Vooropgestelde KPI’s opvolgen en trachten ze continu te verbeteren.
  • Intensief beheer van Microsoft Dynamics CRM;
  • Je vertaalt de vragen van je klanten volgens de vooropgestelde procedures.  Je volgt deze nauwgezet en kritisch op en doet voorstellen om ze te verbeteren waar mogelijk;
  • Proactief meedenken om tools en systemen (ERP,…) te verbeteren met het doel, waar mogelijk, aan efficiëntie te winnen;
  • Je bent de schakel tussen je klanten, logistiek en productieplanning om ervoor te zorgen dat de gevraagde levertijden gerespecteerd worden.

Profiel

  • Bij voorkeur in het bezit van een hoger diploma in een algemene office richting;
  • Ervaring in een gelijkwaardige functie of zeer leergierig en enthousiast om een eerste ervaring aan te vatten;
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands, Duits, Engels en Frans. Kennis van Italiaans, Spaans of  elke andere taal is een troef;
  • Vlot in het gebruik van de courante softwarepakketten MS Office en andere algemene computertoepassingen, kennis van Microsoft Dynamics CRM is een pluspunt;
  • Een internationale context met een ‘can-do’ en ‘never give up’ mentaliteit is je ideale thuishaven;
  • Klantgerichtheid is je ‘middle name’ waarbij je steeds vertrekt vanuit commerciële gedrevenheid;
  • Je bent analytisch, nauwkeurig en communicatief waarbij je vlot in interactie treedt met andere afdelingen;
  • Met je proactieve en flexibele instelling pik je snel nieuwe zaken op en weet je goed om te gaan met stress, zowel als individu als in groep;
  • Je bent stressbestendig, goed georganiseerd en administratief onderlegd.

We bieden

Werken bij Henco betekent werken in een snelgroeiende, internationaal georiënteerde onderneming. Op professionele wijze werken wij aan een optimale dienstverlening voor onze klanten.

Als Customer service ambassador draag je aanzienlijke verantwoordelijkheden en combineer je veel teamwork met zelfstandigheid.

Henco biedt je een aantrekkelijk verloningspakket aangevuld met extralegale voordelen. Dit alles binnen glijdende werkuren in een 40-uren stelsel waarbij je 12 aanvullende vakantiedagen per jaar opbouwt.

Hoe reageren?

Stuur jouw overtuigende sollicitatiebrief met CV per mail aan megen.gillis@Henco.be of via +32 14 24 88 39.
Jouw sollicitatie zal snel en vertrouwelijk behandeld worden door HR en in samenspraak met de directie van Henco Industries NV.

 

Informatie

Land
België
Profieltype
Commercieel

Deel deze vacature

Zit je nog met vragen?