Verbinding maken

Business process improvement manager

Functie

Als Business process improvement manager begeleid je de verandering binnen Henco naar een efficiëntere en effectievere organisatie met optimale informatie- en communicatiestromen. Deze procesverbeteringen zijn ook gericht op het hertekenen van het functioneel en technisch IT landschap binnen Henco. Je rapporteert aan onze CFO met volgend takenpakket:

  • Vertrekkende van de Henco strategie identificeer je belangrijke elementen van procesverbetering en werk je nauw samen met de business proceseigenaren om via change management duurzame resultaten te leveren;
  • Je handelt als een interne consultant en coördinator voor de Henco organisatie om Business Process Improvement activiteiten te leiden, definiëren en ontwikkelen;
  • Advies en begeleiding aan het personeel bieden wanneer vereist . Je geeft trainingen aan anderen die de Process Improvement initiatieven zullen ondersteunen;
  • Bijdragen om overtollige en inefficiënte processen te schrappen;
  • Analyseren van de business issues en werkbare proces oplossingen voorstellen in nauw overleg met de andere afdelingen zoals Supply Chain, Sales, Finance, Purchase, ...;
  • Je presenteert voorstellen aan de Henco directie voor beslissing van strategische keuzes in procesverbeteringen. Je werkt samen met IT afdeling een nieuw functioneel en geïntegreerd IT landschap uit;
  • Je neemt eigenaarschap om projecten te implementeren en houdt hiermee rekening met alle facetten van een project (end-to-end procesdocumentatie, change en communicatie met alle stakeholders, grondige analyse van de nodige IT systemen,…);
  • Fungeren als aanspreekpunt voor directie, medewerkers en overige stakeholders gedurende het veranderingsproces;
  • Blijvende verbeterresultaten documenteren en implementeren;
  • Uitwerken van KPI rapporteringen met als doel de processen beter te kunnen monitoren;
  • Regelmatige en periodieke audits uitvoeren;
  • Je werkt nauw samen met Finance, IT en HR. Je hebt een affiniteit met zowel IT systemen als organisatorische ontwikkeling.

Profiel

  • Bij voorkeur in het bezit van een master- of bachelorsdiploma in een technische of economische richting;
  • Minimum 5 jaar ervaring in een gelijkaardige functie;
  • Naast een uitstekende kennis van het Nederlands kan je jezelf ook goed uitdrukken in het Frans en Engels;
  • Je beschikt over ervaring in Project Management, Change Management en Business Proces Management. Project Management certificatie (PMP/PMI/Prince 2) is een plus;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en je beschikt over sterke presentatie- en people management vaardigheden;
  • Met je analytische instelling vorm je een logische en kritische kijk op de bedrijfsorganisatie;
  • Je bent ondernemend en kan zowel autonoom als in teamverband werken;
  • Gestructureerd, georganiseerd en proactief zijn kenmerken die je persoonlijkheid typeren;
  • Door je beïnvloedingsstijl stem je voldoende af waarbij je steeds klant- en oplossingsgericht denkt.

We bieden

Werken bij Henco betekent werken in een snelgroeiende, internationaal georiënteerde onderneming. Op professionele wijze werken wij aan een optimale dienstverlening voor onze klanten.

Als Business process improvement manager draag je aanzienlijke verantwoordelijkheden en combineer je veel teamwork met zelfstandigheid.

Henco biedt je een aantrekkelijk verloningspakket aangevuld met extralegale voordelen. Dit alles binnen glijdende werkuren in een 40-uren stelsel waarbij je 12 aanvullende vakantiedagen per jaar opbouwt.

Hoe reageren?

Stuur jouw overtuigende sollicitatiebrief met CV per mail aan megen.gillis@henco.be of via +32 14 24 88 39.
Jouw sollicitatie zal snel en vertrouwelijk behandeld worden door HR en in samenspraak met de directie van Henco Industries NV.

Informatie

Land
België
Profieltype
Finance

Deel deze vacature

Zit je nog met vragen?